Baan Chang elephant park

16 juli 2015 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Vandaag een te gekke dag beleefd. Eentje om een super mooie herinnering aan over te houden!!!!!!

Eerst zijn we naar de Poopoo paper makerij geweest. Het woord zegt het al, papier maken van poep. Het papier bestaat voor 80% uit poep. Het meeste van de olifant, maar ook van paarden of ossen. De overige 20 procent is oud papier en vezels van bv kokosnoot.
Heel bijzonder dat hele proces een keer te zien en ook mee te mogen helpen.

Daarna op naar Baan Chang. De hele dag op pad met olifanten om ze te verzorgen. Bij aankomst omgekleed in mahout outfit. En al snel gingen we op pad de jungle in met 5 olifanten. Wie had ookal weer besloten dat we niet op de olifanten wilde rijden???? ;-)
:-) :-).
Het was flink off road wandelen, berg op berg af. Het was erg broeierig warm. De eerste stop was met de olifanten het hoge riet in. Ze konden dit eten. Ze eten zo'n 300 kilo per dag. Wij hadden ook als "mahout" tassen met suikerriet mee. Dit voerde je onder het wandelen.
De tweede stop was verder de jungle in. Hier werden de olifanten nat gegooid en namen ze een modder bad. Daarna kregen wij lunch, lekkere noodles en als toetje een part voorgesneden annanas. Mmmmmm heerlijk!!!! De schillen mochten de olifanten hebben.
Het was zo gaaf, zo ver de jungle in, omringt met vrije olifanten. Wat een rust, maar tegelijkertijd ook heel veel indrukken.
Ze zijn zooooo groot, maar zo vriendelijk. Ze werden ook met zachte hand behandeld.
Nog even voor de wandeling terug , een steile afgrond in, waar de olifant door het water kon baden.
Eenmaal terug was het tijd voor een wasbeurt. Niet alleen de olifant maar wij zelf ook. Wat een verademing die verkoeling.
Flink gooien met water en schrobben, heerlijk vinden ze dit. Ze blijven super braaf liggen en zo nu en dan komt er een slurf boven water.
Het koste veel moeite om ze weer gedag te zeggen en te gaan douchen. Het was een super gave, onvergetelijke dag. Veel foto's en films zijn het gevolg. Nieuwsgierig naar alles?? Kom snel een keer kijken!!!

1. Edwin:
    16 juli 2015
    Jij en Tom ook een modderbad genomen?????
  2. Oma Boeska:
    Super
  3. Tom Hamaker:
    16 juli 2015
    Na dokter vis en de massages, nu idd ook een modderbad.
  4. Peter Van der Raad:
    Mooie foto,s