Long necks en de Wat Phrathat Doi Suthep tempel

15 juli 2015 - Chiang Mai, Thailand

Vanochtend gezwommen. Tim heeft een gezin met 3 Nederlandse jongens (uit Beinsdorp, bij vijfhuizen om de hoek. Wat is de wereld toch klein) ontmoet en daar moest natuurlijk even mee geravot worden.
In de middag zijn we op pad gegaan.

Eerst zijn we langs de long necks gegaan. Deze dames doen om de 3a4 jaar 1 ring erbij. Ze kunnen dit al gaan doen vanaf hun 5de levensjaar. Dit is vroeger ontstaan, omdat ze er dan vanuit gaan dat ze een aanval van een tijger kunnen overleven.

Daarna naar de Wat Phrathat Doi Suthep tempel. De tempel staat boven op de berg Doi Suthep, deze berg is zo een 1400 meter hoog en word gezien als een van de belangrijkste in Thailand. Bij aankomst stond ons een flinke klim van 309 treden te wachten om de tempel te bereiken. We konden ook de lift nemen maar dit vonden we echter ;-). Boven aangekomen konden we ook genieten van het schitterende uitzicht.
Het heeft mooie foto's opgeleverd. Je kon goed zien dat het in de verte regende, op de terugweg naar het hotel hebben we hier ook een paar flinke druppels van mee gepakt.
Bij aankomst was het alweer droog. Onze eerste regenbui in Thailand kwam op een goed moment :-).

1. Peter Van der Raad:
    15 juli 2015
    Ziet er weer goed uit
  2. Sasha:
    15 juli 2015
    Wat een geweldige dag weer voor jullie! Met dito foto's☺️En de longneck mevrouw ieuuuw dat ziet er heel vreemd uit! Geniet!
  3. Oma Boeska:
    16 juli 2015
    Wat een ervaring voor jullie - om alles van zo dicht bij te zien en voor ons om mee te surfen met jullie reis.Ja de wereld komt steeds dichter bij - zo als jullie ervaren
  4. Brenda:
    17 juli 2015
    haha die long necks wat apart he, alleen ze wonen daar helemaal niet echt, dat is wel jammer!
    Hebben jullie je nog laten dopen door de monnik boven what phrathat doi suthep berg?! vonden wij heel bijzonder ook met een wit touwtje en een wens om je pols?!!!