Dag 17

8 augustus 2017 - Schiphol, Nederland

Dag 17.

We zijn naar Elgtun in Grendi geweest, dit is een park met elanden. De eigenaar heeft in zijn leven veel ervaringen opgedaan met elanden en besluit om iets te beginnen om de mensen dichter bij de elanden te kunnen brengen.

Hij Is begonnen met een paartje en daar zijn ook 2 kalfjes uit geboren, Notte en Knotte. In de tussentijd zijn er al meerdere bijgekomen en de meeste zijn ook aaibaar.

Er was een “baby” weide, daar mochten we de kalfjes voeren met flesjes melk. Daarna was er een wandeling, een klim, over het afgezette stuk terrein waar de elanden vrij konden leven, nou niet echt vrij, maar aangereden worden konden ze niet, want dat is doodoorzaak nummer 1. Dat natuurlijk naast de jacht om de populatie binnen de perken te houden. Ondertussen vertelde de gids heel veel over de eland en zijn ervaringen, was reuzeleuk om dit allemaal te weten te komen.

Eenmaal terug beneden was het knuffel en voeder tijd, jammer dat ze nat waren van de regen, want stinken doen ze niet zoals de meeste beesten, dit omdat ze zo ook niet te ruiken zijn door vijanden, dus van het geaai ging je niet stinken maar werd je alleen beetje nat.

Jammer genoeg was het tijd om door te gaan, ook naar de hondjes die in de camper zaten, die konden natuurlijk niet mee, maar wat doen ze het deze vakantie super goed!!

Eenmaal onderweg begon de auto, weer enorm te stinken, wat zou dat toch zijn, niet de remmen zoals we in t begin hadden met bergen rijden, het rook toch echt anders!! Met boodschappen doen een paar druppels onder de auto bij het wegrijden. Toch maar even onder de kap kijken (net of we er verstand van hebben hahahahahah). Maar dit was wel overduidelijk, de oliedop lag eraf, gelukkig lag hij er nog wel. Alles zat al onder de olie. Hoe kan dit nu??? De eigenaar wist het ook niet. Alles met oude shirtjes zo goed en zo kwaad schoongemaakt, wat een derrie. Gelukkig was er nog geen olie te kort, snel olie halen en bij vullen en elke stop checken of de dop nog goed zit. Hij zit als een huis, dus toch fout eigenaar???? Tip, check wanneer je camper huurt de oliedop!!!

We zijn met weer een hele mooie route terecht gekomen in Garverivegen, Kviteseid.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade