De dag van de verassing.

21 juli 2015

Vandaag wat kunnen afstrepen van de bucketlist.
Vanmorgen 6 uur opgestaan. Pfffff we hadden er allemaal weer erg veel moeite mee. We zijn met de eerste ferry terug gegaan naar t vaste land. Nu dus gereden over het eiland in daglicht. De natuur is erg mooi. Zo door de heuvels. Het ene mooie uitzicht werd opgevolgd door een ander. Ogen te kort. Ook om zelf de weg in de gaten te houden. Het is hier echt eng steil. De ferry achter ons en een stukje rijden, aangekomen op onze bestemming. Het was moeilijk om een voorstelling te maken van hoe het eruit zou zien. Eenmaal binnen kwamen we er al snel achter dat wij Hollanders erg verwend zijn met het dolfinarium. Er was een dolfijnen show die wel leuk was, maar we zijn erg verwend;-) Een Thaise kletste de show bij elkaar, dat deed ze wel erg goed met grappige geluiden als zijnde wat de dolfijnen deden of "dachten".
Al snel kwam hetgeen waarvoor we hier echt waren gekomen. De VERASSING!!!!!
Zwemmen met dolfijnen!!! :-)))).
De jongens waren dolenthousiast maar ineens ook erg stil. Hihihihihi
De humpbacked dolfijn. Een grijs geboren dolfijn die na 10 tot 15 jaar helemaal rose zal zijn. De irrawadi dolfijn. Een grijze dolfijn met een rond hoofd zonder snuit, deze staat bekend dat hij zijn lippen kan tuiten en met water kan spuiten. Nou dit hebben we geweten. Hahahahah!!!
Eerst douchen , alle sieraden af, nagels nogmaals geknipt, waren nog niet kort genoeg :-(.
Reddingsvest en mooie nieuwe slippers aan en we waren er klaar voor.
Eerst naar de Irrawadi dolfijnen. We mochten kunstjes met ze doen. Met ze zwemmen en knuffelen. Wat een rust stralen ze uit en zo onwijs zachtaardig. De trainers deden ook erg ons best om ons te vermaken met Chap en Ton. De uitdrukkingen op de gezichten van de mannen zijn om nooit meer te vergeten.
Daarna naar de Humpbacked dolfijn Bumbum. Al ouder dan 25 jaar en dus helemaal rose. Een erg ervaren dolfijn die heel goed wist wat er van hem verlangt werd. Met hem maakte we ook meer echt contact. Kwam op de mat. Zo dichtbij, zo gaaf!!!!! Ook hij deed natuurlijk nog wat kunstjes voor ons, maar vooral in kussen en knuffelen blonk hij uit. Ook weer zo'n rust en geduld. 2 jaar geleden heeft hij wel door een tornado een stellage op zijn rug gehad en daar heeft hij nu een flink gat van op zijn flank. Zag er niet erg prettig uit:-(.
Time flies when your having fun!!!! Het uur was alweer voorbij.
Oja we hadden ook nog koi's uit een flesje gevoerd en waren nog even langs de docter fish visjes geweest.

Wat was het vandaag weer een super mooie dag, weer een onvergetelijk herinnering erbij. Weer onzettend veel foto's gemaakt en gefilmd. Te veel voor op het het reislogger te zetten. Nog meer willen zien? You know What to do!!!

1. Edwin:
    21 juli 2015
    Leuk om te lezen. En gelukkig hebben jullie genoten zo te lezen.
    veel plezier nog flippertjes.
  2. Peter Van der Raad:
    21 juli 2015
    Wat een spanning allemaal mooi hoor
  3. Oma Boeska:
    22 juli 2015
    Helemaal Top wat een ervaring zo met elkaar.Nu gaan we een beetje aftellen.