naar Ayutthaya

9 juli 2015 - Bangkok International Airport, Thailand

Weer een dag voorbij, ze vliegen om.
Vandaag met Dave en zijn vriendin afgesproken om naar Ayutthaya te gaan. We kwamen iets later op het afgesproken punt aan. Het Hualamphong station. Hakt er wel in om 6.00 uur op te staan. Je lijf zegt dat je behoort te slapen .
We hebben de trein genomen samen met de locals. Je zit dan voor 15 baht (zo'n 50 eurocent) pp in de trein een reis van 2,5 uur. Je ziet erg veel in de trein en je komt weer een beetje dichterbij het echte Bangkok. Net zoals met het fietsen gisteren.
Daar met zijn zessen in een driewieler met laadbak, past net. Wel zachtjes gaan zitten, anders gaat hij door zijn hoeven.
We hebben 3 tempels bezocht. De eerste was Wat yaichaya mongkol, hier zijn we naar boven gelopen en kon je bladgoud plakken op verschillende boeddha's, ook kon er een muntje in de put gegooid worden voor geluk . De tweede, Ayutthaya historica park, was bijzonder doordat erbij bijna alle boeddha's de hoofden afgehakt waren. Dit is in een oorlog gebeurt met Birma , wat heel raar is omdat ze zelf ook geloven in het Boeddhisme. 1 hoofd is vergroeid in een boom, is deze er geplaatst of is dit gebeurt tijdens de vernielingen? Ze weten het niet. Was wel erg mooi. Tim heeft hier een vogeltje gered, als een goede boeddhist behoort te doen. Het was terecht gekomen in een emmer met water en kon er niet meer uit.
De derde tempel was heel imposant. Een ong 25 meter hoge zittende boeddha. Tim was erg onder de indruk en is ook voor hem geknield. Dave legde precies uit hoe. De onderkant van de voeten mogen niet naar de boeddha wijzen. Ook hebben we een olifant eten kunnen geven. Je kon er ook op rijden, dit hebben we overgeslagen. Toen nog even een bitterbal halen bij Baan Hollanda een nederzetting die gebruikt werd toen er handel gedreven werd met Thailand. Was een prima bitterbal. Terug naar Bangkok hebben we een shared van genomen. Een busje die je deelt met meerdere personen. Het hakte er nu bij Thomas ook wel in en deed ook even een oogje dicht op de achterbank. Laatste stukje nog even met een taxi.
Het was een geslaagde dag, het was fijn om Dave en zijn vriendin bij ons te hebben die alles voor ons regelde en die zich thuis voelen hier.
Terug op de hotelkamer hebben Thomas en Tom heerlijke noedel vis soep op straat gehaald, samen met saté stokjes.
Zo lekker douchen en naar bed.
Voor morgen staat de Riverkwai en Erawan watervallen op het program.

1. Dave Numan:
    9 juli 2015
    Leuk om 1,5 dag met jullie opgetrokken te hebben ! Vond het erg gezellig vandaag !
    Veel plezier nog en geniet van de reis door dit prachtige land !
  2. Sasha:
    9 juli 2015
    Wat een leuke en bijzondere dag weer voor jullie!
    Gaaf hoor☺️En dan zijn jullie zo ver weg en dan toch een lekkere bitterbal gegeten!
  3. Edwin:
    9 juli 2015
    Vergeet bij de Erawan watervallen jullie zwembroeken niet! En op naar de top.
  4. Peter Van der Raad:
    10 juli 2015
    Genoten van het verslag
  5. Peter Van der Raad:
    10 juli 2015
    Genoten van het verslag en de foto,s
  6. Marly en Dave:
    12 juli 2015
    Het klinkt allemaal heel mooi en avontuurlijk. Jullie hebben echt al veel gedaan en gezien :) En was de vis noodlesoep lekker? Poot van Branco en kus van ons