dag 10

1 augustus 2017 - Briksdalsbreen, Noorwegen

S’ochtends werden we wakker door een gebrom, even kijken maar, deurtje open, ligt er een enorm cruiseschip voor je neus, hahahahahh.

We hebben besloten dat we de Ferry nemen uit dit gebied, ook al hadden we een tour heen en weer met een boot van 1,5 uur geboekt. Dan hadden we nl de 2,5 durende zelfde route terug moeten nemen, op deze manier kwamen we weer op een andere plek uit, nl Hellesylt. Deze boot kwam langs dezelfde toeristische plek, de 7 zusters waterval, achter deze plek zit een legende, wat ver terug gaat in de tijd. (voor de liefhebbers even googlen) Je ziet naast de watervallen nog de boerderijen staan, heel bijzonder.

Nu nog 1,5 uur rijden naar wat mensen de mooiste plek op aarde noemen (het is maar waar iemand van houdt natuurlijk), maar wij kunnen ons daar zeker in vinden.

We zijn nu  op de camping Melkevoll Bretun in Briksdalsbre. De camping ligt tussen een waterval en een gletsjer in en er stromen meerdere heldere stromen naar beneden.

Thomas is even een filmpje gaan kijken enTim en Tom zijn naar de sauna om daarna een dompel te nemen in de rivier en ik? Ik ga even een onderbroekenwasje draaien, hahahahahah.

Tot dag 11!!!!

1. Peter Van der Raad:
    1 augustus 2017
    Heb genoten van je verslagen gr. J p