dag 9

1 augustus 2017 - Geiranger, Noorwegen

Na een heerlijk gebakken eitje zijn we een wandeling gaan maken de berg op. Niet met een normaal pad maar klimmend van steen naar steen, de jongens wilde steeds hoger en hoger naar de sterren en daar voorbij. Na toch wel wat stops, ppffff dat wachten op mama!!!! We haalde de top en het uitzicht was super. Met een grote bocht zijn we weer naar beneden gewandeld.

Tijd om weer te vertrekken naar Greiranger, een ouder Nederlands echtpaar vond dit super en waren hier geweest, ook vertelde ze over een route wat de Nederlanders de Trollen route noemen. Ik besloot die route niet te nemen het was erg steil en bijna niet te doen met de touringbussen die langs raasde. Weer veranderde de natuur in iets wat we de dagen daarvoor nog niet hadden gezien, wild stromende rivieren met hel blauw water en heldere witte koppen. Tim wilde graag zwemmen, het zonnetje scheen, dus hup een stopplek zoeken en de zwembroeken aan, het water was erg koud, maar je frist er wel van op.

Hoger en hoger gingen we weer de bergen in, ik kan het blijven zeggen, maar wij vonden het adembenemend mooi. Op den duur waren we bij de sneeuw, stoppen dus, aan de ene kant van de weg met je slippers in de sneeuw staan en aan de andere kant een stukje naar beneden pootje baden in helder water (daarvoor hoef je niet naar het zuiden).

Zo kwamen we bij Trollveggen, mmmmmmm de Trollstigen route, de naam zegt t al!!!!! Terug konden we niet meer, dan maar vooruit, de mannen genoten enorm en ik? Ik heb alleen maar gemopperd, hahahahahha, maar ook stiekem wel genoten hoor. We bereikte de plaats van bestemming in een Fjord (een water van ongeveer 50 meter diep omringt door bergen). We hadden via de app een tip gelezen om over de camping weg te rijden en daar niet voor te betalen, maar een stukje verder kon je langs het water gratis staan met de camper.

Al snel vonden we een plekje en de hengels werden weer tevoorschijn gehaald, de bbq aangestoken en de het vuurtje aangemaakt, wat een leven.