dag 8

1 augustus 2017 - Jotunheimen National Park, Noorwegen

Het was een leuke ervaring, dit Nederlandse gezin van onze leeftijd, zijn met twee jonge zoons in 2015 vanuit Nederland vertrokken en hebben deze camping gekocht. Aan de overkant van de rivier lag het grootste skigebied van Noorwegen.

Het Noorse leven beviel ze erg goed, een soort “Ik Vertrek”

We zijn deze ochtend vroeg gaan rijden om nog hoger te klimmen naar t noorden.

Zo kwamen we in het nationaal park Jotunheimen, de natuur veranderde hier enorm, we kwamen zo hoog in de bergen dat er zelfs geen bomen meer groeide. Wel hele mooie bodembedekkers, Tom weet nu wat hij nog meer in de tuin wil. ;).

Het was een supermooie route met maar 1 weg, we vielen van de ene in de andere verbazing. Langs deze weg lag het plaatsje Beitostolen, ook hier kon je skieën, wij reden snel door, wat een mensen.

Een stuk verder op was weer de rust en kwamen we via de camperapp bij Oystre Slidre, hier hebben we een heerlijke nacht gehad. In de rust, voor je gevoel on the top off de world!!!