Dag 11

2 augustus 2017 - Briksdalsbreen, Noorwegen

Het is hier zo ontzettend mooi, wel erg lawaaierig door de enorme waterval naast onze camper ;), dat we hebben besloten om nog een nachtje te blijven. We hebben hier de vossenroute gewandeld, een wandelingetje rond de camping, wat een natuur, we blijven foto’s maken.

We zijn naar de gletsjer gewandeld, dat was wel even een pittegere wandeling, uur de berg op en er ook weer af, eraf is eigenlijk nog zwaarder en kost je je knieën. Tijdens de tocht loop je langs het smeltwater wat van de berg af komt, door de kracht wordt je helemaal nat. Eenmaal tot het punt dat je niet dichterbij kon komen was een heel mooi helderblauw meertje, zo een rust. Even heerlijk genieten. Tim heeft deze tocht vriendjes gemaakt met de geitjes op de berg.

S’middags weer een sauna beurt en daarna bbqen in de hut waar het openhaartje brand en er een aparte ruimte is om overdekt te bbqen. De dagen vliegen voorbij. Dit is het hoogste punt wat we deze vakantie gaan bereiken, morgen gaan we weer langzaam zakken naar het zuiden.

1. Edwin van der Raad:
    4 augustus 2017
    Donker he in een tunnel....
    Mooie verhalen.
    Veel plezier nog.