dag 12

3 augustus 2017 - Flåm, Noorwegen

Vroeg vertrokken richting Flam. We hoorde onderweg weer die 2 oudjes, het Nederlandse stel wat we hadden ontmoet. Er zou een weg afgesloten zijn en een tunnel van 25 kilometer, dat moet je toch ook niet willen!!!!!

Die afgesloten weg kwamen we tegen, er bleek door de hevige regen 3 bruggen, huizen en een weg weggevaagd te zijn, in Noorwegen betekent dat een uur omrijden. We zijn er ook achter gekomen dat we deze route niet meer zo snel zullen nemen, je rijdt meer in tunnels dan dat je kan genieten van het uitzicht, de langste tunnel was 25 kilometer, daar waren die oudjes weer. We hebben zeker  70 kilometers aan tunnel gereden. We kwamen laat aan in Flam, daar zouden we een treintje de bergen innemen, we hadden wel al gelezen dat het erg toeristisch was. Eenmaal daar waren we het zat en moe en hadden we er geen 280 euro voor over.

We zijn doorgereden naar onze overnachtingsplek, wat wel een lichtpuntje was van deze dag, dat we een afslag namen om even te rusten en zo terecht kwamen op een plek waar een overvloed aan wilde frambozen was mmmmmmmm, smullen!!

De overnachting in Vossevangen was prima, maar deze dag, de minste van de vakantie tot nu toe.