dag 14

5 augustus 2017 - Sandve, Noorwegen

De tweede ferry kwam eerder en konden we vrijwel meteen oprijden. Als je op doorreis in Noorwegen gaat moet je er wel rekening mee houden (naast dat t levensonderhoud erg duur is) je ook vaak de boot moet nemen en dat gemiddeld met een camper op 30 euro per overtocht kost. Je hebt uitschieters van 70 euro en wat goedkopere voor 17,50.

Nog een paar tunneltjes moeten rijden en vlak bij de plaats van bestemming reden we een tunnel in van 5 kilometer, ooohhhhh dachten we die kunnen we nog wel ff hebben. Er hangen borden langs de weg met de km die je al hebt afgelegd en de km die je nog moet 4-1, 3-2, 2-3 1-4 en dan denk je ligt aan t einde van de tunnel……….. Dat was deze keer niet zo, er kwam wel heel veel licht, maar niet van daglicht. Het was van een gewone rotonde met een hele grote zuil in de tunnel er kwamen drie grote wegen op uit. Toen moesten we nog 5 km verder om wel het daglicht tegemoet te rijden.

Het landschap is weer heel anders aan de kust, wat vlakker en minder bomen. Veel groene velden met rotsen erin. Het is er bevolkter. Weer kwamen we met behulp van onze app op een heel idyllisch plekje. Sandvesande in sandve. 200 meter vanaf de zee. We troffen het ook erg met het weer, dus hup, zwemkleding aan en gaan.

Ik dacht dat ik twee jonge honden meehad op vakantie, maar ik had er voor een paar uur 3 bij. Rennen in zee, duiken in de golven, stoeien, gewoon even lekker samen met de zee uitrazen, na toch wel dagen al in minder ruimte in de camper.

Zo hebben we toch nog een beetje het gevoel gehad van een vakantie met zon, zee en strand.

Een voor ons raar fenomeen was, dat de zon niet onder gaat in zee maar juist omhoog klimt, om 20.30 stond de zon nog hoog aan de lucht.We werden gewoon wakker en waren gelukkig niet opgegeten, de mannen hadden nog zin om even te vissen en dan was het al weer snel tijd om in de camper te springen, we gingen op weg naar de eerste Ferry die ons meer richting de kust zou gaan brengen. Eenmaal aangekomen zou het een uur duren voordat de boot kwam, dus maar weer even het hengeltje uitgooien. En genieten van het zonnetje en de rust.