dag 15

6 augustus 2017 - Evje, Noorwegen

We werden wakker met een harde wind, nu is dit op zee natuurlijk wel gebruikelijk, maar het was ook een stuk kouder en het miezerde wat. Onderweg naar Preikestolen (staat in de top 10 op de to do list van Noorwegen, een klif met een heel mooi uitzicht) werd het weer steeds slechter. Toch maar op weg ernaartoe, ondanks de recensies op internet, niet te gaan bij regen. Het zal vast wel opklaren!!!!

We moesten weer met een boot (-28 euro ;) ). Na een tijdje rijden een steile smalle weg omhoog even later in de file op een helling om te parkeren. Ze kwamen al aanlopen om een kaartje te verkopen voor de parkeerplaats. Twijvel twijvel twijvel……….. Eerts maar vragen aan een jong stel wat langs loopt. Ze waren tot de helft gekomen en werden toen afgeraden verder te gaan ivm de natte gevaarlijke rotsen en geen uitzicht…, maar wel kaartjes laten kopen om te parkeren, MMMMMMM, die toeristische plekken. Camper keren en weer terug. Geen andere route??!! Ook al zou deze langer zijn we hadden nu inmiddels tijd over. Dus weer met dezelfde boot (-28 euro) terug hahahahah.

Op weg naar de camping Frafjord Hytteutleie in Dirdal waar we al van plan waren naar toe te gaan, het weer bleef slecht, wel fijn hoor zo’n camper, dan maar gewoon spelletjes binnen doen.